Nyhedschef om Jyske Bank-topchefs k-strategi: Klarer ikke mødet med virkeligheden

Først når man også er klar til at svare på ”irriterende spørgsmål”, kan man hævde at have en åben pressestrategi, skriver Berlingskes nyhedschef om adm. direktør i Jyske Bank. 
Jyske Banks adm. direktør Anders Dams simple pressestrategi klarer ikke mødet med virkeligheden, mener Berlingskes nyhedschef. | Foto: Jyske Bank/pr
Jyske Banks adm. direktør Anders Dams simple pressestrategi klarer ikke mødet med virkeligheden, mener Berlingskes nyhedschef. | Foto: Jyske Bank/pr

Når TV 2 og Berlingske henvender sig til Jyske Bank for at få en kommentarer i forbindelse med en sag om fejl i inkassosager, er det ”umuligt at få et levende menneske fra banken i tale om sagen,” skriver Berlingskes nyhedschef, Simon Bendtsen, i en kommentar på Berlingske og henviser også til adm. direktør Anders Dam.

Det harmonerer dårligt med, at topchefen, der sidste år fik den andenbedste placering i Aalunds måling af medierelationer, i et interview med Kforum siger, at han har haft den samme pressestrategi i 25 år: ”Jeg svarer, når der er henvendelser”, mener nyhedschefen. 

”Det indgyder respekt, at man altid stiller op, når pressen ringer. Men det indgyder først for alvor respekt, når man også gør det, når sagerne ikke er så gode, og spørgsmålene irriterende. Det er først for alvor der, at Anders Dams simple pressestrategi bliver testet. Desværre klarede strategien ikke mødet med virkeligheden denne gang,” slutter Simon Bendtsen sin kommentar. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også