Sådan bruger bureau AI til at brainstorme og lave billeder
Bureauet &Co. lavede tidligere på året en af de første kampagner i Danmark, der brugte AI-generede billeder, for Danske Spil.
Den kampagne åbnede øjnene hos bureauet for, hvordan man kan arbejde med kunstig intelligens, og det har ført til, at bureauet nu bruger kunstig intelligens i programmer som Midjourney og ChatGPT, når ideerne til fremtidens kampagner skal skabes, skriver DR.
”Der bruger vi den kunstige intelligens som sparringspartner i forhold til strategier og kreative idéer. Den laver dem ikke, men den er en sparringspartner i forhold til at komme med nye vinkler eller input, som vi ikke lige havde set,” siger communications planning director i &Co., Morten Saxnæs, til DR.
Den kunstige intelligens bliver bl.a. brugt til hurtigt at skabe illustrationer, der kan vise udseendet og stilen på en kommende kampagne, eller tekst og ideer, der kan rammesætte en scene, fortæller bureauet.
Hos &Co. er målet ikke helt at erstatte illustratorer og fotografer af kød og blod med kunstig intelligens, men AI-billederne kan bruges til storyboards og andre interne processer, hvor man normalt ikke ville have hyret en fotograf ind, forklarer folkene hos &Co.