International stjerne giver Danmark gratis reklame for millioner
Lily Collins, der er datter af musikeren Phil Collins og medvirker i Netflix-serien ”Emily in Paris”, giver jævnligt sine 28 millioner følgere et indblik i livet i København.
Ifølge marketingbureauet Cube, som blandt andet arbejder med influenter, kan det repræsentere ”en kæmpe værdi”, skriver TV2.dk.
”Skal du betale sådan én som hende, vil jeg vurdere, at vi er i millionklassen. Hvis det havde været et turistbureau, der stod bag hendes opslag, ville jeg estimere, at betalingen var på den anden side af en million kroner,” siger Mia Jensen, der er salgschef hos Cube, til mediet
Det ville desuden hurtigt løbe op, hvis en kendt influent skal betales for sine opslag.
Typisk vil en stjerne som Lily Collins få minimum 100.000 kroner for et opslag, mens længerevarende samarbejder ville få lønnen til at stige med nogle ekstra nuller, vurderer hun, ifølge TV2.dk.
Relaterede artikler:
Influencerbureau går konkurs
For abonnenter
DR henter ny markedsføringschef i Sund og Bælt
For abonnenter