International stjerne giver Danmark gratis reklame for millioner

En kendt udenlandsk skuespiller viser sin kærlighed til Danmark på blandt andet Instagram. Det har en høj markedsføringsværdi, vurderer bureau. 
Lily Collins ville være dyr at betale som influent, vurderer bureau. | Foto: Jordan Strauss/AP/Ritzau Scanpix
Lily Collins ville være dyr at betale som influent, vurderer bureau. | Foto: Jordan Strauss/AP/Ritzau Scanpix

Lily Collins, der er datter af musikeren Phil Collins og medvirker i Netflix-serien ”Emily in Paris”, giver jævnligt sine 28 millioner følgere et indblik i livet i København. 

Ifølge marketingbureauet Cube, som blandt andet arbejder med influenter, kan det repræsentere ”en kæmpe værdi”, skriver TV2.dk.

”Skal du betale sådan én som hende, vil jeg vurdere, at vi er i millionklassen. Hvis det havde været et turistbureau, der stod bag hendes opslag, ville jeg estimere, at betalingen var på den anden side af en million kroner,” siger Mia Jensen, der er salgschef hos Cube, til mediet

Det ville desuden hurtigt løbe op, hvis en kendt influent skal betales for sine opslag. 

Typisk vil en stjerne som Lily Collins få minimum 100.000 kroner for et opslag, mens længerevarende samarbejder ville få lønnen til at stige med nogle ekstra nuller, vurderer hun, ifølge TV2.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også