Når topchefens private synder bliver en krise for virksomheden

Moralsk upassende CEO-adfærd er overalt. Hvad gør vi k-folk, når krisen er moralsk? Ugens gæst er indehaver af Renommé Kommunikation Claus Jørgensen.
af redaktionen

I 2023 har vi set et gigantisk moralsk kollaps blandt både danske og internationale CEOs. Lad os tage den lange liste af synder først: narko, numseklap, spytteri, overgreb, opdigtede eksamenspapirer, underslæb, road rage, lyssky affærer og utroskab. 

Karakterbrister og manglen på moralsk dømmekraft er således tidens altoverskyggende corporate krise, fra BP og McDonald’s til hjemlige, store virksomheder og organisationer som Ilva og naturligvis FH. 

I dag skal vi undersøge, hvordan vi som k-folk kan og skal forholde os til tidens moralske kriser. Er det moralske kollaps for en CEO et signal om, at der er noget galt med selve virksomhedens moral? Eller kan en personlig CEO-skandale håndteret korrekt omvendt være en mulighed for, at virksomheden positivt kan stå på mål for sine værdier? 

I denne udgave af K-analysen taler vi med kommunikationsrådgiver og indehaver af Renommé Kommunikation Claus Jørgensen, som har skrevet en artikel om netop dette emne. 

Podcasten er produceret af Watch Medier i samarbejde med Filt Cph

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også