Hvorfor tager DSV en kæmpe omdømmerisiko på det kontroversielle projekt?

Hvad er gik galt i DSV’s kommunikation om det kontroversielle byggeprojekt i Saudi-Arabien? Vi taler med direktør Joachim Sperling fra Axcel Future.
Sagen handler om gigantbyggeriet af byen Neom The Line i Saudi-Arabien. Projektet er et magtmonument for den saudiarabiske konge. Den danske transportgigant DSV har valgt at gå ind i projektet på trods af flere sager om krænkelse af menneskerettigheder og ikke mindst kongens kontroversielle omdømme. Hvordan kommunikere DSV sig ud af den sag? Hvorfor tager de den risiko? Kilde: Neom/PR.
Sagen handler om gigantbyggeriet af byen Neom The Line i Saudi-Arabien. Projektet er et magtmonument for den saudiarabiske konge. Den danske transportgigant DSV har valgt at gå ind i projektet på trods af flere sager om krænkelse af menneskerettigheder og ikke mindst kongens kontroversielle omdømme. Hvordan kommunikere DSV sig ud af den sag? Hvorfor tager de den risiko? Kilde: Neom/PR.
redaktionen


Ja, hvorfor risikere en sag på niveau med skandalen om byggeriet af VM-stadionerne i Qatar? Eller er risikoen i virkeligheden en gevinst? 

Skal man tage DSV’s ord for pålydende og se det som en vindersag, hvor DSV viser, hvordan man kan kommunikere og have styr på menneskerettighederne i Saudi-Arabien, til inspiration for kongen og alle andre?

Vi kigger nærmere på deres kommunikation og den balancegang sammen med direktør Joachim Sperling fra Axcel Future. 


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også