Analyse: Pernille Skippers værdikamp i Coop begynder bagud på point

Coop vil med Pernille Skipper som ny formand adskille forening fra forretning og tale det sunde madvalg op. Spørgsmålet er, om budskabet kan slå rod i de økonomisk trængte butikker.
Sunde madvalg skal være for alle, har Pernille Skipper slået fast som et hovedtema, hvis hun bliver ny formand for Coop. Budskabets troværdighed afhænger imidlertid af butikkerne. | Foto: Jens Dresling
Sunde madvalg skal være for alle, har Pernille Skipper slået fast som et hovedtema, hvis hun bliver ny formand for Coop. Budskabets troværdighed afhænger imidlertid af butikkerne. | Foto: Jens Dresling

Coop lancerede i denne uge en ny kampagne for at få sænket momsen på frugt og grønt i Danmark og poster i næste uge 2-3 mio. kr. i at kappe det, der svarer til momsen, af priserne i grøntafdelingen. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også