Næsten 10.000 vil skifte navn til Subway for at få gratis sandwich for livet 

Udover gavekortet vil den amerikanske sandwichkæde også betale for de legale omkostninger ved navneskiftet.
Tusindvis af håbefulde sandwichgæster skal nu vente og se, om de bliver valgt som vinder af navneskiftet. | Foto: Mike Blake
Tusindvis af håbefulde sandwichgæster skal nu vente og se, om de bliver valgt som vinder af navneskiftet. | Foto: Mike Blake

Mens nogle venter på ugens lottotal, sidder lige i underkanten af 10.000 sandwichelskere spændte og venter på, om de vinder retten til at skifte fornavn til Subway mod at få et livstidsgavekort fra sandwichkæden af samme navn på 50.000 dollars. 

Det skriver Subway i en pressemeddelelse på baggrund af det seneste marketingstunt, som den amerikanske kæde har lavet. 

På bare 96 timer mellem 1. august og 4. august meldte således “næsten” 10.000 sandwichglade mennesker sig i konkurrencen under navnet “Name Change Challenge.” 

Konkurrencen kommer på baggrund af en opdateret menu, og den “heldige” vinder vil senere på måneden modtage gavekortet på 50.000 dollars, svarende til 340.000 kr. Desuden betaler sandwichkæden også de legale omkostninger ved navneskiftet på 750 dollars. Det fremgår ikke af pressemeddelelsen, om vinderen må skifte navn igen, hvis de fortryder.

For lidt over et år siden offentliggjorde sandwichkæden, at den ville satse yderligere på marketingdelen. I forbindelse med en opdatering af den daværende menu var der således en tatovering på 30 gange 30 cm på spil. 

Vinderen af tatoveringen blev amerikaneren James Kunz, der efter at være blevet tatoveret på den øverste del af ryggen også fik et “livstidsgavekort” på 50.000 dollars. 

Tidligere på året blev Subway sat til salg i det, der kan blive et af de største salg af restaurantkæder nogensinde. Ifølge Wall Street Journal estimeres det, at salget kan nærme sig 10 mia. amerikanske dollars, svarende til ca. 67 mia. kr. 

Sandwichkæde bekræfter til salg-skilt

Det hidtil største salg i industrien fandt sted i 2020, hvor Inspire Brands købte Dunkin’ Donuts for 11,3 mia. dollars. 

Kæden kom ind på det danske marked i 1990’erne, men der er kun to forretninger tilbage i dag. En i Kolding og en i Aalborg. Kæden har over 37.000 restauranter i mere end 100 lande, hvoraf størstedelen er i USA. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også