Rådgiver: Virksomheder med holdninger skal stille sig selv tre spørgsmål

Bestyrelsen og ledelsen bliver nødt til at være enige om tre spørgsmål, før den tager stilling til værdimæssige spørgsmål, lyder det fra partner i Bain & Co.
Torsten Hvidt er partner i konsulenthuset Bain & Co. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix
Torsten Hvidt er partner i konsulenthuset Bain & Co. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix

Virksomheder kan agere forskelligt kommunikativt og ledelsesmæssigt i forskellige dele af verden, mener Torsten Hvidt, partner hos konsulenthuset Bain & Co., i et interview i Børsen

Før virksomheder tager stilling til værdimæssige spørgsmål, bør de dog stille sig selv tre spørgsmål, lyder hans opfordring. 

De er, hvilke dagsordener man som virksomhed selv vil være proaktiv på, hvilke dagsordener man vil afgøre sag for sag, og hvilke emner man ikke ønsker at forholde sig til.

“Bestyrelsen og ledelsen bliver nødt til at være enige om de her tre spørgsmål, sådan at du ikke bliver fanget hverken over for dine egne medarbejdere, over for dine kunder eller det omkringliggende samfund. Du skal have tænkt igennem, hvornår du er aktiv, og hvornår du er tavs,” siger Torsten Hvidt til Børsen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også