Netto får hug for støtte af Copenhagen Pride: "Tonen er generelt ekstremt hård"
Netto-maskotten Scottie er blevet klædt i regnbuefarver, og discountkæden er i år officielt partner på Copenhagen Pride, hvilket har medført ”en del” negative henvendelser fra kædens kunder, skriver Børsen.
Christian Dahl, der er HR-direktør i Netto, tror, at nogle virksomheder afholder sig fra at støtte priden, fordi ”man kan få nogle hak i tuden”.
“Tonen er generelt ekstremt hård i nogle af de henvendelser, vi får. Det gælder både på sociale medier, til vores kundeservice og ude i butikkerne. Men det får os ikke til at ryste på hånden. Der er nogle kunder, der kan være ret aggressive, og nogle kan godt finde på at skubbe til de støttearmbånd, vi sælger til priden eller kaste med tingene,” fortæller HR-direktøren til Børsen.
Hos 7-Eleven, der har været hovedsponsor for Copenhagen Pride i ti år, er der af og til kunder, der har været utilfredse med kædens støtte til priden, men ifølge Annette Juhler Kjær, chef for kommunikation, csr og public affairs, har 7-Elevens samarbejdspartnere aldrig kritiseret sponsoratet.
(Denne artikel er leveret af Kforums søstermedie DetailWatch)
Relaterede artikler:
Salling Group om aktivisme: Der er forskel på kulturer
For abonnenter
Store virksomheder skyder Pride-ugen i gang med dragshow
For abonnenter