Forbrugerombudsmandens kvikguide møder kritik

Kreakom skriver i et debatindlæg i Børsen, at Forbrugerombudsmandens kvikguide om miljømarkedsføring er for kompleks og utydelig.
Danish Crowns retssag bliver efter planen afgjort senere på måneden. Her er virksomheden anklaget af Klimabevægelsen og Dansk Vegetarisk Forening for falsk markedsføring i forbindelse med kampagnen "Klimakontrolleret gris." | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Danish Crowns retssag bliver efter planen afgjort senere på måneden. Her er virksomheden anklaget af Klimabevægelsen og Dansk Vegetarisk Forening for falsk markedsføring i forbindelse med kampagnen "Klimakontrolleret gris." | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

”Anklager om greenwashing har skabt tvivl hos forbrugerne om, hvorvidt virksomhedernes udsagn er sande, og virksomhederne er på den anden side blevet tilbageholdne med at kommunikere i frygt for, at de ender i en dårlig sag – også i tilfælde, hvor dokumentationen på plads.”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også