EU-Kommissionen vil have indført mærkat for AI-genereret indhold

Store techselskaber skal klart og tydeligt deklarere, når indhold såsom tekst, video og billeder er generereret af AI, mener EU-kommissær, der vil have ordningen til at træde i kraft straks.
Snapchat er blandt techselskaberne med sociale medieplatforme, der har lanceret en chatrobot ved brug af kunstig intelligens. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Snapchat er blandt techselskaberne med sociale medieplatforme, der har lanceret en chatrobot ved brug af kunstig intelligens. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Når selskaber og platforme publicerer indhold, der er skrevet eller genereret af kunstig intelligens som ChatGPT, så skal det klart deklareres med en form for markering, at det er skabt af robotter. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også