Meta forbyder type af kunstig intelligens i politiske reklamer

Meta, der står bag Facebook og Instagram, vil bekæmpe potentiel misinformation i forbindelse med valg.
Meta, der også står bag Instagram, offentliggjorde for nylig, at man ville udvide annoncørers muligheder for at bruge kunstig intelligens på dets platforme. Men det gælder ikke politiske reklamer. | Foto: Sebastien Bozon
Meta, der også står bag Instagram, offentliggjorde for nylig, at man ville udvide annoncørers muligheder for at bruge kunstig intelligens på dets platforme. Men det gælder ikke politiske reklamer. | Foto: Sebastien Bozon
Ritzau/Reuters

Facebook-ejeren Meta forbyder politiske kampagner at bruge generativ kunstig intelligens i reklamer på selskabets platforme i et forsøg på at hindre spredningen af misinformation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også