Dele af influencer-kritik er en "gråzone" for virksomheder

Både Forbrugerrådet Tænk, der står bag en anmeldelse af otte store influenter, og en ekspert på området anerkender, at der mangler afklaring af reglerne for ikke-betalte samarbejder. 
Rasmus Kolbe er af alle danske unge under 20 år kendt som Lakserytteren. Han er en af de otte influencere, som Forbrugerrådet Tænk anklager for at overtræde markedsføringsloven. | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix
Rasmus Kolbe er af alle danske unge under 20 år kendt som Lakserytteren. Han er en af de otte influencere, som Forbrugerrådet Tænk anklager for at overtræde markedsføringsloven. | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

Anmeldelsen af otte af landets største influencere, hvoraf flere følges af mange tusinder børn og unge, for brud på markedsføringsloven peger på et dilemma i samarbejdet med influenter, som kan være vanskeligt at håndtere for virksomheder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også