Store virksomheder bruger AI til at aflure stemningen blandt medarbejderne i realtid

Ved hjælp af de anonymiserede data i Awares analyseprodukt kan virksomheder se, hvordan medarbejdere i en bestemt aldersgruppe eller i et bestemt område reagerer på en ny virksomhedspolitik.
Med Awares analyseprodukt kan virksomhederne se, hvordan medarbejdere i en bestemt aldersgruppe eller i en bestemt geografi reagerer på en ny virksomhedspolitik eller marketingkampagne. | Foto: Kacper Pempel/Reuters/Ritzau Scanpix
Med Awares analyseprodukt kan virksomhederne se, hvordan medarbejdere i en bestemt aldersgruppe eller i en bestemt geografi reagerer på en ny virksomhedspolitik eller marketingkampagne. | Foto: Kacper Pempel/Reuters/Ritzau Scanpix

Store amerikanske virksomheder som Walmart, Delta, Chevron, Starbucks og europæiske virksomheder som Astrazeneca og Nestlé benytter kunstig intelligens til at overvåge medarbejdernes beskeder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også