Prisvindende R8dio-reklamekampagne kan være på kant med loven

Det vil være i strid med kravet i markedsføringsloven, hvis sponsoreringen ikke har været angivet, påpeger juraprofessor.
Kasper Nielsen og Brian Lykke, skaberne og spillerne af hovedkaraktererne Klavs Bundgaard og Allan Sindberg i "Undskyld vi roder." | Foto: Valdemar Ren
Kasper Nielsen og Brian Lykke, skaberne og spillerne af hovedkaraktererne Klavs Bundgaard og Allan Sindberg i "Undskyld vi roder." | Foto: Valdemar Ren

En prisvindende reklamekampagne i R8dio-programmet ”Undskyld vi roder” kan have været på kant med markedsføringsloven, vurderer professor i markedsføringsret ved CBS Jan Trzaskowski samt professor i mediejura ved Syddansk Universitet Steen Schaumburg-Müller i et interview med Weekendavisen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job

Se flere jobs