Sikkerhedsstyrelsen står bag alternativ fyrværkerikampagne

Sikkerhedsstyrelsen skabte falskt forsikringsselskab for at sætte fokus på børns fyrværkerisikkerhed. 
Kaboom Forsikring har haft digital tilstedeværelse med deres egen hjemmeside samt på blandt andet Facebook. | Foto: Masahiro Sugimoto/AP/Ritzau Scanpix
Kaboom Forsikring har haft digital tilstedeværelse med deres egen hjemmeside samt på blandt andet Facebook. | Foto: Masahiro Sugimoto/AP/Ritzau Scanpix

Kaboom Forsikring hed virksomheden bag forsikringer, som forældre kunne tegne, hvis nu deres børn skulle komme ud for uheld med fyrværkeri i forbindelse med nytårsaften. ”Så kan du slappe af, når dit barn fyrer af”, lød deres slogan, men i virkeligheden var det et ”anderledes kampagnegreb”, skriver Sikkerhedsstyrelsen i en pressemeddelelse. 

Sikkerhedsstyrelsen skriver, at baggrunden for deres kampagne er den overrepræsentation af børn i fyrværkeriulykkesstatistikkerne.

”Vi kan konstatere, at børn under 15 år udgør en stor del af de tilskadekomne år efter år. Og det er paradoksalt, når de er den eneste gruppe, der ikke må købe nogen former for fyrværkeri. Derfor har vi i år målrettet en kampagne mod forældrene for at starte en debat og give dem stof til eftertanke.”

Kaboom Forsikring har haft digital tilstedeværelse med deres egen hjemmeside samt på blandt andet Facebook.

Her har man kunnet trykke på de forskellige forsikringstilbud, men derefter er man som bruger blevet ledt ind på en side, hvor Sikkerhedsstyrelsen er kommet med gode råd til sikker håndtering af fyrværkeri, og hvor man blandt andet kan se et interview med Peder, der mistede sit ene øje i en fyrværkeriulykke. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også