Røde Kors afviser kampagne-kritik: "Vi har været omhyggelige med at lave noget, som ret åbenlyst er kunstigt"

Røde Kors har ”i årevis” brugt modelfotos til at belyse mennesker i krise, hvor det ikke var muligt at lave et reportagefoto, påpeger kommunikationsdirektør Klaus Nørskov.
”Vores gennemgående krav til os selv har været, at der aldrig må være tvivl om, hvad vi gør. Vi skal altid deklarere klart og tydeligt og være transparente, så den, der ser det, ikke er i tvivl,” siger Klaus Nørskov, kommunikationsdirektør i Røde Kors. | Foto: PR/Miriam Nielsen
”Vores gennemgående krav til os selv har været, at der aldrig må være tvivl om, hvad vi gør. Vi skal altid deklarere klart og tydeligt og være transparente, så den, der ser det, ikke er i tvivl,” siger Klaus Nørskov, kommunikationsdirektør i Røde Kors. | Foto: PR/Miriam Nielsen

”Vi lytter og lærer hele tiden. Den får os ikke til at tænke, at vi skal stoppe kampagnen.”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også