Spilgigant lave Pride-maveplasker

Xbox viste sin opbakning til LGBT+-agendaen og Pride Month ved at gøre sit logo regnbuefarvet. Men det holdt ikke længe. 
Foto: Kamil Zihnioglu/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Kamil Zihnioglu/AP/Ritzau Scanpix

Et regnbuelogo der blev fjernet efter fire dage har fået konsol- og spilvirksomheden Xbox, der er ejet af Microsoft, i problemer. Det skriver Ekstrabladet.dk.

På sociale medier som Twitter får virksomheden kritik for, at opbakningen til den globale Pride Month, der foregår i hele juni, ikke varede længere. I stedet er logoet nu redesignet, så det passer til virksomhedens kommende spil ”Diablo IV”. 

Xbox udviklede, ifølge Ekstrabladet.dk, designet til Pride-måneden i forbindelse med et partnerskab med virksomheden GLAAD. Det har til formål at sætte fokus på at øge antallet af LGBT+-karakterer i kommende Xbox-titler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også