Kvinder halter efter mænd i virksomheders kommunikation

Når danske virksomheder laver kommunikation og markedsføring, spiller mænd hovedrollen, viser nyt AI-drevet mangfoldighedsindeks. Vi spørger virksomheder i top og bund om hvorfor. 
Salling Group får førstepladsen i nyt AI-drevet mangfoldighedsindeks over, hvor godt virksomheders kommunikation og markedsføring afspejler befolkningssammensætningen. | Foto: Lau-Nielsen Morten/Ritzau Scanpix
Salling Group får førstepladsen i nyt AI-drevet mangfoldighedsindeks over, hvor godt virksomheders kommunikation og markedsføring afspejler befolkningssammensætningen. | Foto: Lau-Nielsen Morten/Ritzau Scanpix

Følger du en dansk virksomhed på sociale medier eller tjekker dens hjemmeside ud, er der størst sandsynlighed for, at du støder på mandlige repræsentanter for virksomheden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også