Meta og TikTok udfordrer ny EU-lovgivning

Meta har appelleret EU’s beslutning om at udpege Messenger og Marketplace som ”kerne”-tjenester. I deres optik er f.eks. Messenger en chatfunktion i Facebook – og ikke en separat tjeneste.
Meta er blandt andet uenig med EU i, hvordan deres tjenester Messenger og Marketplace skal defineres. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Meta er blandt andet uenig med EU i, hvordan deres tjenester Messenger og Marketplace skal defineres. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Af Marketwire

Meta og TikTok er de første virksomheder, der offentligt udfordrer EU’s beslutning om at udpege visse populære onlineprodukter som ”kerne”-tjenester, i en del af en større slåskamp mellem big tech og Bruxelles’ nye digitale regler designet til at forbedre konkurrencen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job

Se flere jobs