K-chef: "Vi bruger freelancejournalister hver eneste uge"

Trods forskellene mellem kommunikatører og journalister er der også mange ligheder, lyder det fra k-chef i Sydbank.
”Hvis opgaver kan løses hurtigere og billigere med en ekstern, så gør vi det,” siger Louise Kielstrup, kommunikationschef i Sydbank. | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix
”Hvis opgaver kan løses hurtigere og billigere med en ekstern, så gør vi det,” siger Louise Kielstrup, kommunikationschef i Sydbank. | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

I Sydbank hyrer man freelancejournalister hver uge, fordi de er gode til at løse kommunikationsopgaver.

Det fortæller Louise Kielstrup, kommunikationschef i Sydbank, i fagbladet Journalistens podcast ”Freelance: Sådan får du succes”.

Ifølge Louise Kielstrup er der trods forskellene mellem kommunikatører og journalister også mange ligheder, hvad angår arbejdsmetode.

Begge dele handler nemlig om at indsamle indhold og formidle det på bedst mulige vis.

”Hvis opgaver kan løses hurtigere og billigere med en ekstern, så gør vi det,” siger hun og opfordrer til, at freelancere bliver bedre til at forklare præcist, hvordan de kan hjælpe virksomhederne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også