Rådgiver: McDonald's-debat viser, at virksomheder ikke skal tage stilling i Gaza-konflikt

McDonald’s vækst i Mellemøsten var langt mindre end forventet. Virksomheden selv peger på krig og ”dertilhørende misinformation” som årsagen. 
McDonald's har oplevet en mindre økonomisk vækst i Mellemøsten end forventet. Selv vurderer man, det skyldes de omdømmeproblemer, der blev afstedkommet af McDonald's Israels beslutning om at uddele gratis mad til israelske soldater. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
McDonald's har oplevet en mindre økonomisk vækst i Mellemøsten end forventet. Selv vurderer man, det skyldes de omdømmeproblemer, der blev afstedkommet af McDonald's Israels beslutning om at uddele gratis mad til israelske soldater. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix

Efter McDonald’s Israel på sociale medier fortalte, at man havde uddelt gratis mad til israelske soldater ikke lang tid efter, Hamas havde angrebet Israel og slået over 1100 mennesker ihjel 7. oktober sidste år, har fastfoodkæden oplevet stærke reaktioner. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også