Influencer-forsker: Ny kampagne fra Forsvaret stiller særlige krav

Ønsket om at nå nye målgrupper ved hjælp af influencere er også kommet til det offentlige. Men det medfører et stort ansvar, mener forsker i digital kultur. 
”Den nye tilgang til hvervekampagner spejler en bredere tendens, hvor brands og offentlige enheder søger at skabe en mere direkte forbindelse med deres publikum,” lyder det fra forsker i digital kultur Katrine K. Pedersen. | Foto: Getty Images
”Den nye tilgang til hvervekampagner spejler en bredere tendens, hvor brands og offentlige enheder søger at skabe en mere direkte forbindelse med deres publikum,” lyder det fra forsker i digital kultur Katrine K. Pedersen. | Foto: Getty Images

Den senere tids kritiske artikler om brugen af influencere, når det gælder etik og virksomheders ansvar, bør læses nøje af Forsvaret og andre offentlige institutioner, når de arbejder med kampagner. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også