Direktør om sin k-plan: Biler skal ikke mere (kun) sælges af mænd som mig

Adm. direktør i Polestar Henrik Bang arbejder på at få elbilselskabet til at kommunikere på en måde, så flere kvinder og også mænd uden en bilbaggrund får lyst til at gå ind i branchen. 
"Vi vil gerne sælge biler på en anden måde og er rigtigt trætte af den traditionelle type bilsælger," siger Henrik Bang, adm. direktør for det svensk-kinesiske elbilselskab Polestar. | Foto: Polestar/PR
"Vi vil gerne sælge biler på en anden måde og er rigtigt trætte af den traditionelle type bilsælger," siger Henrik Bang, adm. direktør for det svensk-kinesiske elbilselskab Polestar. | Foto: Polestar/PR

Når potentielle kunder skal ud på en prøvetur i en elbil fra svensk-kinesiske Polestar, må der gerne sidde en ung kvinde som firmaets repræsentant på bagsædet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også