Influencer frygter, at nyt lydunivers til børn bliver ekkokammer og millioner ud ad vinduet

Influenceren Lakserytteren, der har over en million følgere på sociale medier, frygter, at platformen er spild af penge. Kulturministeren afviser kritikken.
Det er gennem videoindhold, man for alvor når den unge målgruppe, ikke gennem lyd, mener influencer Rasmus Kolbe, også kendt under navnet Lakserytteren. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix
Det er gennem videoindhold, man for alvor når den unge målgruppe, ikke gennem lyd, mener influencer Rasmus Kolbe, også kendt under navnet Lakserytteren. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Den kendte influencer og YouTube-vært Rasmus Kolbe, også kendt under navnet Lakserytteren, frygter, at det nye lydunivers til børn, som er i udbud, bliver et ekkokammer, som voksne synes er rigtigt fedt, men som børn ikke bruger, og at det derfor er penge ud ad vinduet, skriver Politiken.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job

    Se flere jobs