Rådgiver om "grief bragging": Man kan fremstå kynisk

Branden i Børsen er seneste eksempel på hændelser, der afføder sorgfyldte opslag på sociale medier, hvilke bevidst eller ubevidst giver afsenderen en hovedrolle i tragedien, mener rådgiver og partner.
Mathias Alsted Flinck, partner og rådgiver i Palvig Reputation, har fået "overraskende mange" tilbagemeldinger på sit opslag om grief bragging. | Foto: Thomas Tolstrup
Mathias Alsted Flinck, partner og rådgiver i Palvig Reputation, har fået "overraskende mange" tilbagemeldinger på sit opslag om grief bragging. | Foto: Thomas Tolstrup

Mathias Alsted Flinck er rådgiver og partner i Palvig Reputation, og han har det seneste halve år oplevet en stigende tendens på sociale medier, når det gælder fænomenet grief bragging, der direkte oversat betyder ”sorgpraleri”.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også