Rådgivere: X er forkert kanalvalg til DSB-kampagne

Der fungerer ikke, at DSB har lanceret en bæredygtighedskampagne på det sociale medie X, siger rådgivere. DSB’s k-chef fastholder. 
Det fungerer ikke at fortælle om bæredygtighed mellem information om aflysninger og forsinkelser, mener rådgivere. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Det fungerer ikke at fortælle om bæredygtighed mellem information om aflysninger og forsinkelser, mener rådgivere. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Der er intet galt med budskabet, men valget af det sociale medie X som k-kanal fungerer ikke.

Det siger to rådgivere om DSB’s aktuelle kampagne for bæredygtighed til fagbladet Journalisten.

”Hvis man bruger denne her kanal til at sige: ’Nu er vi forsinket’, ’nu er vi forsinket’, ’nu er vi forsinket igen’, så kan man ikke også hver tredje gang sige: ’Men vi er også grønne’. For det er der ikke nogen, der vil høre på,” siger retorisk rådgiver Nanna Vestgaard til mediet.

Hun bakkes op af strategisk rådgiver Steffen Hjaltelin. Begge rådgivere peger på, at X er en kanal, hvor DSB’s følgere forventer praktisk information om deres rejse.

Over for Journalisten fastholder DSB’s k-chef, Niels Otto Fisker, at trafikselskabet vil ”forbeholde os retten til at prøve nogle nye ting af”.

DSB’s bæredygtighedskampagne blev lanceret i begyndelsen af august og kører, ifølge Journalisten, også på LinkedIn og i Berlingske, Børsen og på Altinget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også