En del af Watch Medier

Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Podcast
  • Søg
  • Log ind
Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Se alle kurser
  • Kurser hos jer
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Se alle jobs
  • Om job på Kforum
  • Podcast
Kampagner

Rådgivere: X er forkert kanalvalg til DSB-kampagne

Der fungerer ikke, at DSB har lanceret en bæredygtighedskampagne på det sociale medie X, siger rådgivere. DSB’s k-chef fastholder. 
Det fungerer ikke at fortælle om bæredygtighed mellem information om aflysninger og forsinkelser, mener rådgivere. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Det fungerer ikke at fortælle om bæredygtighed mellem information om aflysninger og forsinkelser, mener rådgivere. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
af MIKKEL SKOV PETERSEN

Der er intet galt med budskabet, men valget af det sociale medie X som k-kanal fungerer ikke.

Det siger to rådgivere om DSB’s aktuelle kampagne for bæredygtighed til fagbladet Journalisten.

”Hvis man bruger denne her kanal til at sige: ’Nu er vi forsinket’, ’nu er vi forsinket’, ’nu er vi forsinket igen’, så kan man ikke også hver tredje gang sige: ’Men vi er også grønne’. For det er der ikke nogen, der vil høre på,” siger retorisk rådgiver Nanna Vestgaard til mediet.

Mest af alt fordi togene ikke kører.

— Robert Klemmensen (@RoKlemmensen) August 23, 2023

Hun bakkes op af strategisk rådgiver Steffen Hjaltelin. Begge rådgivere peger på, at X er en kanal, hvor DSB’s følgere forventer praktisk information om deres rejse.

Over for Journalisten fastholder DSB’s k-chef, Niels Otto Fisker, at trafikselskabet vil ”forbeholde os retten til at prøve nogle nye ting af”.

DSB’s bæredygtighedskampagne blev lanceret i begyndelsen af august og kører, ifølge Journalisten, også på LinkedIn og i Berlingske, Børsen og på Altinget.

Del artikel

Relaterede artikler:

  • Asger Juhl, der bl.a. er medstifter af radiostationen Den Uafhængige, skal føre valgkamp for Dansk Folkeparti. | Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

    Tidligere EB-chefredaktør får nyt job i Dansk Folkeparti

    For abonnenter

  • Lobbyismens fremtid er digital. De fleste påvirkningsmetoder i den klassiske lobbyisme er stadig gangbar politisk mønt. Men de kan ikke stå alene; nye virtuelle greb skal føjes til, eksempelvis rumsterer robotter og kunstig intelligens i lobbyistens nye, opdaterede drejebog. Kilde: Getty Images.

    Kun en tværmediel lobbyist kan vinde sin sag

  • Det danske kvindefoldboldlandshold vandt sin første gruppekamp over Kina ved VM i Australien og New Zealand, men har hidtil i denne sommer kæmpet en ulige kamp om opmærksomheden med Jonas Vingegaard og Holger Rune. Foto: Luisa Gonzalez/Reuters/Ritzau Scanpix

    DBU-kampagne på sociale medier tiltrækker "det største antal øjne nogensinde"

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Foto: Joachim Ladefoged
Debat

Radius-direktør: Politikens Grarup-sag er "uskønt håndteret"

Politiken lever ikke op til den standard, de forlanger af andre virksomheder i sagen om krigsfotograf Jan Grarup, mener stifter af og adm. direktør i Radius. Politiken afviser kritikken.
  • Politiken afbryder alt samarbejde med Jan Grarup efter nye fejl
  • Mögers møgsag: 29 mio. kroner kaster skygge over eftermæle

For abonnenter



Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Photo: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter



Skulle de nye SAS-ejere pønse på en navneforandring, er Eva Svavars ikke i tvivl om, at det vil give ballade i Danmark. | Foto: Christine Olsson/TT/Ritzau ScanpixCorporate

Rådgiver: SAS risikerer at blive det næste Irma

For abonnenter


Dette er en reproduktion af et billede, som Getty Images i januar brugte som dokumentation for, at virksomheden "Stability AI" havde scrapet deres database for op imod 12 millioner billeder. Bemærk det næsten læsbare vandmærke. | Foto: Adobe FireflyAnalyser

AI: Copyright eller right to copy?


Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.Corporate

Ny podcast om gyldent håndtryk: "Det er ikke noget, der gavner hverken Torben Möger, Pensiondanmark eller 3F"


Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Photo: Chris Pizzello/AP/Ritzau ScanpixNyheder

Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs


  • Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

    Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea

    Selvom man i Nordea bliver ved med at ”kommunikere”, at medarbejderne skal være tilbage på kontoret mindst tre dage ugentligt, virker det ikke for alle. 

  • Photo: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

    Ny EU-lov om pressebeskyttelse er kommet et skridt længere

    Indblanding i mediers redaktionelle arbejde skal være ulovligt med European Media Freedom Act. 

    For abonnenter


  • Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.

    Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11

    DI er rebrandet. Havefest, hygge og fadøl er den naive og uambitiøse opskrift på succes. Brandstrateg Thomas Sehested anmelder den nye DI-identitet.

  • Er en personlig karakterbrist ved at ødelægge din virksomheds omdømme for tid og evighed? Hvis ja, så husk, at karakterbristen er den nye store virksomhedskrise, som rammer alt og alle nu. Det kritiske spørgsmål er, om I vil bakke personen op eller lægge afstand. Og I kan ikke ”gemme jer” bag retssystemet eller det fagretlige system og henvise til, at I ikke har kommentarer, så længe der kører en formel sag. Kilde: Getty Images.

    Når karakterbristen er krisen

    I har sandsynligvis kriseplaner for brand, cyberangreb og produktionsfejl. Men er I beredt på kriser, der skyldes en karakterbrist?

  • Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Photo: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau Scanpix

    Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

    Milliardforliget i Danske Banks hvidvasksskandale blev udråbt til et punktum i fortællingen om banken. Nu har forsvundne dokumenter reduceret punktummet til et komma. 

    For abonnenter


  • "Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.

    Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

    Dansk Industri har fået ny visuel identitet, og der er både ros og skose fra grafisk designer Tobias Røder. 

    For abonnenter


Læs også

Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11



"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter



Kunstig intelligens præger i højere og højere grad kommunikation på arbejdspladsen. Både internt og eksternt. | Foto: Adobe Firefly/Alexander NordahlAnalyser

Bruger I AI i jeres kommunikation? Stil jer selv disse syv spørgsmål


Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Photo: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter



Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea



Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.Corporate

Ny podcast om gyldent håndtryk: "Det er ikke noget, der gavner hverken Torben Möger, Pensiondanmark eller 3F"


Job

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • Student til Realdanias presseteam

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Erfaren webredaktør

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • K-Forum søger journalist

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • SoMe-redaktør

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

Se flere jobs

Kurser

  • Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

    Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

Se flere kurser

Netværk

  • Kampagneansvarlige

    Kampagneansvarlige

Se flere netværk

Job

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • Student til Realdanias presseteam

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Erfaren webredaktør

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • K-Forum søger journalist

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • SoMe-redaktør

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

Se flere jobs

Kolofon

Kommunikationsforum
Søg

Sektioner

  • Nyheder
  • Se alle kurser
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Podcast
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Timme Bisgaard Munk

timme@kforum.dk

Tlf.: +45 2557 2132

  • Om Kommunikationsforum

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7171 7425

Annoncering

Jobannoncering

mads@kforum.dk

Tlf.: +45 2087 1887

Job

Abonnement

Prøv Kommunikationsforum gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

kforum@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5936

Læs mere om abonnement her

Adresse

Kommunikationsforum

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 7060 5936

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © Kommunikationsforum — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret