Falske billeder er k-rådgiveres nye hovedpine

De manipulerede nøgenbilleder af Johanne Schmidt-Nielsen er et eksempel på sager, som kommunikatører i bureauer og virksomheder i stigende grad skal forholde sig til, ifølge to rådgivere. 
”Udviklingen i kunstig intelligens, som vi har set i nogle år, eksploderer nu med blandt andet manipulerede billeder," siger Christian Have, stifter af Have kommunikation og forfatter til bog om AI. | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix
”Udviklingen i kunstig intelligens, som vi har set i nogle år, eksploderer nu med blandt andet manipulerede billeder," siger Christian Have, stifter af Have kommunikation og forfatter til bog om AI. | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

Virkelighedstro AI-genererede billeder vil i stigende grad udfordre rådgivere i både bureauer og i virksomheder. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også