Carlsberg fremstiller Taiwan som Kina i investormateriale

Under Carlsbergs seneste kapitalmarkedsdag i 2022 viste selskabet i en præsentation af det kinesiske ølmarked tre kort, hvorpå Taiwan og Sydkinesiske Hav fremstår som kinesisk territorium.
Carlsberg har stukket hånden i storpolitisk hvepserede ved at fremstille Taiwan som tilhørende Kina i investormateriale. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Carlsberg har stukket hånden i storpolitisk hvepserede ved at fremstille Taiwan som tilhørende Kina i investormateriale. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
MarketWire og Luke Brown

Af Carlsbergs investormateriale fremstår det, som om Taiwan hører til Kina, der gennem de seneste ti år har været det helt store vækstmarked. Ifølge Carlsberg visualiserer det blot ølmarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job

    Se flere jobs