Rådgivere: Profit vs. etik er den største k-udfordring lige nu, viser russisk jernbane-sag

Stort logistikselskabs udmelding om etisk beslutning i Rusland viser, hvor svært det er at kommunikere om etik og geopolitik i 2024, mener to toprådgivere og tidligere k-direktør.
Når man har erkendt, at det ikke længere er etisk og moralsk forsvarligt at tjene sine penge i Rusland, hvad så med Kina, Saudi-Arabien eller Myanmar, spørger tidligere kommunikationsdirektør i Carlsberg og Tryg Tanja Frederiksen. | Foto: PR
Når man har erkendt, at det ikke længere er etisk og moralsk forsvarligt at tjene sine penge i Rusland, hvad så med Kina, Saudi-Arabien eller Myanmar, spørger tidligere kommunikationsdirektør i Carlsberg og Tryg Tanja Frederiksen. | Foto: PR

Da shippingvirksomheden Blue Water Shipping (BWS) sidste uge meldte ud, at den, i modsætning til sine to konkurrenter DSV og Mærsk, igen vil transportere varer for sine kunder via det russiske jernbanenet, var det et brud med selskabets tidligere udmelding om, at man af etiske årsager ikke længere ville benytte Rusland som transitland.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også