En del af Watch Medier

Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Podcast
  • Søg
  • Log ind
Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Se alle kurser
  • Kurser hos jer
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Se alle jobs
  • Om job på Kforum
  • Podcast
Nyheder

Brandingekspert: De danske cykeldrenge har charmeret sig ind hos danskerne

Brandingekspert sammenligner de danske Tour-ryttere med 80’ernes fodboldlandshold. De er nogle hårde hunde og ikke skolet på samme måde som nutidens fodboldspillere.
Mads Pedersen (tv.) og Mattias Skjelmose (bag) efter at have leveret holdkammerat Giulio Ciccone perfekt til den sidste bjergspurt på Tourens sidste etape. Ciccone havde sikret sig bjergtrøjen allerede dagen før, og hele optrinnet var blot et shownummer. Foto: Thomas Samson/AFP
Mads Pedersen (tv.) og Mattias Skjelmose (bag) efter at have leveret holdkammerat Giulio Ciccone perfekt til den sidste bjergspurt på Tourens sidste etape. Ciccone havde sikret sig bjergtrøjen allerede dagen før, og hele optrinnet var blot et shownummer. Foto: Thomas Samson/AFP
af SUSANNE HORSDAL

At følge Tour de France har i mange år været danskernes foretrukne fritidsbeskæftigelse i juli. Det kan godt være, at mange af seerne er ligeglade med cykling resten af året, men om sommeren er Touren en fast del af sommerhverdagen. Når vi i disse år ovenikøbet er begavet med en samlet vinder, som bades i opmærksomhed, har det den effekt, at når det regner på præsten, drypper det på degnen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Relaterede artikler:

  • Nathan van Hooydonck endte som en af de hårdest ramte ryttere, da en tilskuer ville tage en selfie på søndagens alpeetape. Foto: REUTERS/Benoit Tessier

    Tour de France-tilskuere skyld i styrt: Kan undgås med kommunikation, mener rådgiver

    For abonnenter

  • Ved at bruge rengbuefarverne på sin fingerneglelak har New Zealands Ali Riley formået at gøre opmærksom på LGBTQ+-rettigheder ved VM i kvindefodbold. | Foto: Saeed Khan

    Kvindelist giver fingeren til FIFA-regel om regnbue-anførerbind

  • Bjarne Riis vandt Tour de France i 1996. | Foto: Finn Frandsen

    K-strategi hos holdet bag Vingegaard skuffer Bjarne Riis

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Photo: Joachim Ladefoged
Debat

Radius-direktør: Politikens Grarup-sag er "uskønt håndteret"

Politiken lever ikke op til den standard, de forlanger af andre virksomheder i sagen om krigsfotograf Jan Grarup, mener stifter af og adm. direktør i Radius. Politiken afviser kritikken.
  • Politiken afbryder alt samarbejde med Jan Grarup efter nye fejl
  • Mögers møgsag: 29 mio. kroner kaster skygge over eftermæle

For abonnenter



Steffen Hjaltelin, der her ses i 2009, gør comeback i bureau-branchen med en bestyrelsespost i Soundvenue, hvor han skal rådgive bureauet Soundvenue Studio om den daglige drift. | Foto: Valdemar Jørgensen/Jyllands-Posten/Ritzau ScanpixNavne

Bureau-veteran kommer ind i medies bestyrelse



Dette er en reproduktion af et billede, som Getty Images i januar brugte som dokumentation for, at virksomheden "Stability AI" havde scrapet deres database for op imod 12 millioner billeder. Bemærk det næsten læsbare vandmærke. | Foto: Adobe FireflyAnalyser

AI: Copyright eller right to copy?


Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Foto: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter


Skulle de nye SAS-ejere pønse på en navneforandring, er Eva Svavars ikke i tvivl om, at det vil give ballade i Danmark. | Foto: Christine Olsson/TT/Ritzau ScanpixCorporate

Rådgiver: SAS risikerer at blive det næste Irma

For abonnenter


Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.Corporate

Ny podcast om gyldent håndtryk: "Det er ikke noget, der gavner hverken Torben Möger, Pensiondanmark eller 3F"


  • Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau Scanpix

    Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs

    Negative udtalelser fra influencere og stjerner med mange fans kan spille en afgørende rolle for virksomheders markedsværdi, hvilket Novo Nordisk oplevede sidste uge. 

  • Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

    Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea

    Selvom man i Nordea bliver ved med at ”kommunikere”, at medarbejderne skal være tilbage på kontoret mindst tre dage ugentligt, virker det ikke for alle. 

  • Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

    Ny EU-lov om pressebeskyttelse er kommet et skridt længere

    Indblanding i mediers redaktionelle arbejde skal være ulovligt med European Media Freedom Act. 

    For abonnenter


  • Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.

    Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11

    DI er rebrandet. Havefest, hygge og fadøl er den naive og uambitiøse opskrift på succes. Brandstrateg Thomas Sehested anmelder den nye DI-identitet.

  • Er en personlig karakterbrist ved at ødelægge din virksomheds omdømme for tid og evighed? Hvis ja, så husk, at karakterbristen er den nye store virksomhedskrise, som rammer alt og alle nu. Det kritiske spørgsmål er, om I vil bakke personen op eller lægge afstand. Og I kan ikke ”gemme jer” bag retssystemet eller det fagretlige system og henvise til, at I ikke har kommentarer, så længe der kører en formel sag. Kilde: Getty Images.

    Når karakterbristen er krisen

    I har sandsynligvis kriseplaner for brand, cyberangreb og produktionsfejl. Men er I beredt på kriser, der skyldes en karakterbrist?

  • Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau Scanpix

    Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

    Milliardforliget i Danske Banks hvidvasksskandale blev udråbt til et punktum i fortællingen om banken. Nu har forsvundne dokumenter reduceret punktummet til et komma. 

    For abonnenter


Læs også

Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Foto: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter



Photo: Joachim LadefogedDebat

Radius-direktør: Politikens Grarup-sag er "uskønt håndteret"

For abonnenter



Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau ScanpixNyheder

Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs


Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea



Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11



"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter


Job

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Student til Realdanias presseteam

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Erfaren webredaktør

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • K-Forum søger journalist

  • SoMe-redaktør

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Head of Group Marketing & Communication

Se flere jobs

Kurser

  • Kommunikationsstrategi: Lær at udvikle en stærk og brugbar strategi

    Kommunikationsstrategi: Lær at udvikle en stærk og brugbar strategi

Se flere kurser

Netværk

  • Interne kommunikationsansvarlige

    Interne kommunikationsansvarlige

Se flere netværk

Job

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Student til Realdanias presseteam

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Erfaren webredaktør

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • K-Forum søger journalist

  • SoMe-redaktør

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Head of Group Marketing & Communication

Se flere jobs

Kolofon

Kommunikationsforum
Søg

Sektioner

  • Nyheder
  • Se alle kurser
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Podcast
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Timme Bisgaard Munk

timme@kforum.dk

Tlf.: +45 2557 2132

  • Om Kommunikationsforum

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7171 7425

Annoncering

Jobannoncering

mads@kforum.dk

Tlf.: +45 2087 1887

Job

Abonnement

Prøv Kommunikationsforum gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

kforum@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5936

Læs mere om abonnement her

Adresse

Kommunikationsforum

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 7060 5936

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © Kommunikationsforum — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret