Brandingekspert: De danske cykeldrenge har charmeret sig ind hos danskerne

Brandingekspert sammenligner de danske Tour-ryttere med 80’ernes fodboldlandshold. De er nogle hårde hunde og ikke skolet på samme måde som nutidens fodboldspillere.
Mads Pedersen (tv.) og Mattias Skjelmose (bag) efter at have leveret holdkammerat Giulio Ciccone perfekt til den sidste bjergspurt på Tourens sidste etape. Ciccone havde sikret sig bjergtrøjen allerede dagen før, og hele optrinnet var blot et shownummer. Foto: Thomas Samson/AFP
Mads Pedersen (tv.) og Mattias Skjelmose (bag) efter at have leveret holdkammerat Giulio Ciccone perfekt til den sidste bjergspurt på Tourens sidste etape. Ciccone havde sikret sig bjergtrøjen allerede dagen før, og hele optrinnet var blot et shownummer. Foto: Thomas Samson/AFP

At følge Tour de France har i mange år været danskernes foretrukne fritidsbeskæftigelse i juli. Det kan godt være, at mange af seerne er ligeglade med cykling resten af året, men om sommeren er Touren en fast del af sommerhverdagen. Når vi i disse år ovenikøbet er begavet med en samlet vinder, som bades i opmærksomhed, har det den effekt, at når det regner på præsten, drypper det på degnen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også