Kampagne for maling blev skabt med kunstig intelligens

Brugen af en AI-billedgenerator til locations har ifølge direktør for digitalisering og marketing sparet Flügger for mange penge undervejs i malingkoncernens nye reklamekampagne.
Brugen af kunstig intelligens skyllede ind over verden i løbet af 2022, hvor ChatGPT blev lanceret. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Brugen af kunstig intelligens skyllede ind over verden i løbet af 2022, hvor ChatGPT blev lanceret. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
af jesper kildebogaard

Malingen er den samme. Men arbejdet med at markedsføre malingen har ændret sig markant hos Flügger. Den seneste kampagne er nemlig lavet med udbredt hjælp fra den nye bølge af kunstig intelligens, som er blevet døbt ”generativ” AI, altså en skabende kunstig intelligens.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også