Zalandos nye klimakurs er løftet pegefinger til andre virksomheder, mener rådgiver

Ifølge Astrid Haug, der står bag en bog om klimakommunikation, er Forbrugerombudsmandens meddelelse om modeplatformen en påmindelse til andre virksomheder, der markedsfører sig på bæredygtighed.
Zalando, der er blandt de førende modeplatforme i Europa, må nu foretage flere ændringer på grund af vildledende markedsføring. | Foto: Felix Zahn/AP/Ritzau Scanpix
Zalando, der er blandt de førende modeplatforme i Europa, må nu foretage flere ændringer på grund af vildledende markedsføring. | Foto: Felix Zahn/AP/Ritzau Scanpix

Den tyske modeplatform Zalando, der er den største aktør på det europæiske marked, forpligter sig til at fjerne vildledende ikoner og udsagn relateret til bæredygtighed på sin hjemmeside.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også