Derfor er det forkert, når virksomheder efterlyser ”passionerede” medarbejdere

”Passioneret” er et af tidens buzzwords i jobopslag. Morten Ballisager, der er rekrutteringsspecialist, mener, at det er et udtryk for sproglig inflation. Han har desuden et bud på næste modeord.
Arbejdsgiverne efterlyser "passionerede" medarbejdere, men burde stille sig tilfredse med medarbejdere, der kan deres ting, siger forfatter og rekrutteringsspecialist Morten Ballisager. | Foto: PR
Arbejdsgiverne efterlyser "passionerede" medarbejdere, men burde stille sig tilfredse med medarbejdere, der kan deres ting, siger forfatter og rekrutteringsspecialist Morten Ballisager. | Foto: PR

”Er du vores nye passionerede k-chef?”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job

    Se flere jobs