Derfor er det forkert, når virksomheder efterlyser ”passionerede” medarbejdere

”Passioneret” er et af tidens buzzwords i jobopslag. Morten Ballisager, der er rekrutteringsspecialist, mener, at det er et udtryk for sproglig inflation. Han har desuden et bud på næste modeord.
Arbejdsgiverne efterlyser "passionerede" medarbejdere, men burde stille sig tilfredse med medarbejdere, der kan deres ting, siger forfatter og rekrutteringsspecialist Morten Ballisager. | Foto: PR
Arbejdsgiverne efterlyser "passionerede" medarbejdere, men burde stille sig tilfredse med medarbejdere, der kan deres ting, siger forfatter og rekrutteringsspecialist Morten Ballisager. | Foto: PR

”Er du vores nye passionerede k-chef?”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job

Se flere jobs