Populært tøjbrand skruer ned for klimakommunikation: "Vi vil hellere sige for lidt end for meget"

”Vi er i gang med at finde ud af, hvordan vi formidler vores gode historier, uden det er green claims, floskler eller markedsføring,” siger Stine Bo Rosenquist, k-ansvarlig for Planet Nusa.
Det er forventningen, at EU's Green Claims-direktiv, der skal beskytte forbrugere mod greenwashing fra virksomheder, bliver vedtaget i begyndelsen af 2026. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Det er forventningen, at EU's Green Claims-direktiv, der skal beskytte forbrugere mod greenwashing fra virksomheder, bliver vedtaget i begyndelsen af 2026. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Det danske sportsbrand Planet Nusa, der i februar fik næsten 3000 mennesker til at stå i kø til sit lagersalg, har udfaset bæredygtighed i sin branding.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også