Er politisk kampagnekommunikation amerikaniseret? "Det korte svar er ja", siger bureaustifter

Steffen Hjaltelin, der stiftede Hjaltelin Stahl, mener, at Inger Støjbergs nylige CO2-rally er amerikansk inspireret og meget effektivt.
”Ingen danskere kan være i tvivl om, hvorvidt Inger Støjberg vil have en CO2-afgift eller ej," siger Steffen Hjaltelin, stifter af Hjaltelin Stahl, om Inger Støjbergs CO2-rally, som han kalder "totalt effektiv" kampagnekommunikation. | Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix
”Ingen danskere kan være i tvivl om, hvorvidt Inger Støjberg vil have en CO2-afgift eller ej," siger Steffen Hjaltelin, stifter af Hjaltelin Stahl, om Inger Støjbergs CO2-rally, som han kalder "totalt effektiv" kampagnekommunikation. | Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Sidste år hoppede statsminister Mette Frederiksen, udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen og daværende forsvars- og vicestatsminister Jakob Elleman-Jensen på tourbussen og drønede land og rige rundt med Anders Breinholt som værten, der ved flere lejligheder skulle interviewe dem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også