Kina indtager EM i fodbold: "Det er et wakeupcall"

Kinesiske virksomheder har sat sig tungt på sponsoraterne til EM. Den enorme eksponering af kinesiske produkter rammer både europæiske og kinesiske forbrugere.
Sommerens slutrunde i Tyskland har 13 virksomheder som hovedsponsorer. Fem af dem er kinesiske. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Sommerens slutrunde i Tyskland har 13 virksomheder som hovedsponsorer. Fem af dem er kinesiske. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Frederik Boesgaard, Kresten Andersen

Det hedder europamesterskabet i fodbold. Alligevel er bannerne rundt om grønsværen spækket med reklamer fra kinesiske virksomheder. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også